یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
حجت‌الاسلام قاضی عسکر

حوزه / اسلام دین منطق است و باید با استدلال با دیگر ادیان برخورد کرد و به‌ویژه در مکه‌مکرمه که رمز و عزت سربلندی ماست، همه با هم باید برای جهانی‌شدن اسلام متحد شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر در نشست وحدت اسلامی در عربستان با تاکید بر این‌که اسلام دینی مخصوص به زمانی خاص نیست، گفت: اگر حقیقت اسلام به‌درستی برای مردم دنیا تبیین شود، گرایش به آن افزایش خواهد یافت، همانگونه‌که هم‌اکنون در اروپا و آمریکا چنین اتفاقی افتاده است.

امیرالحاج ایران با اشاره به این که تداوم تقریب بین مذاهب اسلامی، تهدید منافع قدرت‌های استکباری را دربردارد، اظهارداشت: اگر مسلمانان متحد و یک‌پارچه باشند و به این راهبرد مهم عمل کرده و برای جهانیان تبیین کنند، همه مردم دنیا را در کنار خود خواهند داشت.

نماینده‌ ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با تبیین تاکید اسلام بر حق مسلمانان یادآور شد: هر مسلمانی در هر جای دنیا که هست، باید به کمک او شتافت، چرا که مسلمانان ید واحده‌ هستند و اسلام حتی این چتر محبت را روی سر غیرمسلمانان هم کشیده است.

وی با نقل بیانی از حضرت امیرالمومنین (علیه‌السلام) که «ولو أَنَّ امْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِن بَعْدِ هَذا أَسَفاً مَا كَانَ بِهِ مَلُوماً، بَلْ كَانَ بِهِ عِنْدِي جَدِيراً» اضافه کرد: این اسلام هر جا ارائه بشود، طرف‌دار خواهد داشت و فراگیر می‌شود.

سرپرست حجاج ایرانی علت تفرقه‌افکنی میان مسلمانان را توانمندی فوق‌العاده اسلام در عالم‌گیرشدن دانست و ادامه داد: این سیاست قدیمی استعمارگر پیر است که با اختلاف، منابع مسلمانان را به غارت ببرد.

وی افزود: امروز این توطئه شکل تازه‌ای پیدا کرده است. ناگهان در قلب کشورهای مسلمان، جریانی به نام تکفیری به‌وجود می‌آید که اذهان را از مساله فلسطین منحرف کند و باعث تداوم سیطره قدرت‌های شیطانی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی‌عسکر به حماسه‌آفرینی ملت غیور غزه در 50 روز حمله صهیونیست‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: آن‌ها 12 هزار مجروح و معلول از خود برجای گذاشتند، ‌اما  به دنیا ثابت کردند که مسلمانان هرچقدر هم کم باشند، به اذن خدا می‌توانند پیروز شوند. اما تکفیری‌ها حتی حاضر نشدند با زبان علیه اسرائیل موضع‌گیری کنند و بلکه به جان دیگر مسلمانان  افتاده و موجب بدنامی اسلام شدند.

امیرالحاج ایران گفت: اختلاف حربه استعمارگران در طول تاریخ بوده و هست و تنها نسخه‌شفابخشی که می‌تواند ملت‌های مسلمان را نجات دهد این آیه شریفه است که «وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ».

ایشان در ادامه افزود: اسلام دین منطق است و باید با استدلال با دیگر ادیان برخورد کرد و به‌ویژه در مکه‌مکرمه که رمز و عزت سربلندی ماست، همه با هم باید برای جهانی‌شدن اسلام متحد شویم.

نماینده ولی‌فقیه در پایان با بیان نظر مراجع شیعه و خصوصا رهبر معظم انقلاب در خصوص حرام بودن اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی افزود: باید همواره تکیه روی مسائل مشترک داشته باشیم تا بتوانیم پیام جهانی اسلام را به همه برسانیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha